wyszukaj
Do 2030 roku będzie 33500 nowych samolotów
2011-06-24 10:21:10; / Tagi: , boeing, 2030
Foto: Boeing

 

Według prognoz Boeinga, w ciągu najbliższych 20 lat rynek samolotowy powiększy się o 33,500 nowych samolotów, wartych 4 biliony dolarów.

Boeing przedstawił prognozy, według których rynek na nowe samoloty będzie wart 4 biliony dolarów w ciągu najbliższych 20 lat, co oznacza znaczący wzrost w prognozach dostaw samolotów. Jest to jeden z głównych wniosków opublikowanego dzisiaj w Paryżu raportu Boeing 2011 Current Market Outlook (CMO). Coroczna analiza komercyjnego rynku lotniczego szacuje, ze do roku 2030, rynek będzie potrzebował 33,500 tysięcy samolotów pasażerskich i cargo.

„Światowy rynek już się zregenerował i obecnie rośnie w szybkim tempie” powiedział Randy Tinseth, wiceprezes ds. marketingu w Boeing Commercial Airplanes. „Zauważalny jest nie tylko wzrost popytu na przeloty i na nowe samoloty, ale również czynniki pozytywnie wpływające na kondycję rynku – takie jak wzrost ekonomiczny, wzrost handlu światowego i liberalizacja rynków – wszystkie wskazują na to, że popyt będzie stabilny i długofalowy.”

Spodziewany długoterminowy wzrost ruchu pasażerskiego to 5,1% rocznie. Według raportu, światowa flota podwoi się do 2030 roku. Popyt na samoloty wąskokadłubowe będzie wzrastać i spodziewany jest o wiele większy udział tego rodzaju samolotów w ogólnej licznie latających maszyn. Do roku 2030, szacuje się, że 70% samolotów będzie maszynami wąskokadłubowymi.

Skład floty 2010 2030
Wąskokadłubowe 62% 70%
Szerokokadłubowe 19% 22%
Samoloty krótkiego zasięgu 15% 5%
Największe samoloty 4% 3%

 

Dynamiczny wzrost w Chinach, Indiach oraz na pozostałych wschodzących rynkach będzie prowadzić do bardziej zrównoważonego światowego popytu na samoloty. Chińska gospodarka, która w ciągu ostatnich lat odnotowywała dwucyfrowy wzrost gospodarczy, według prognoz ekonomicznych będzie rosnąć o 7% rocznie, a region południowej Azji, w którym znajdują się także Indie, będzie odnotowywał wzrost na poziomie 7,1% rocznie.

Region Azji i Pacyfiku będzie potrzebować największej ilości nowych samolotów w ciągu nadchodzących 20 lat i będzie mieć największy udział w wartości nowych samolotów, przekraczając 1,5 biliona dolarów. Ta część świata przyjmie jedną trzecią wszystkich dostaw nowych samolotów. Również Bliski Wschód oraz Ameryka Łacińska będą się dynamicznie rozwijać.

Dostawy nowych samolotów2011-2030
Region Samoloty
Azja Pacyfik 11,450
Europa 7,550
Ameryka Północna 7,530
Ameryka Łacińska 2,570
Bliski Wschód 2,520
WNP 1,080
Afryka 800
Sprzedaż globalna  33,500

 

Przewoźnicy z Europy i Ameryki Północnej będą wymieniać starsze samoloty na nowe, bardziej ekonomiczne modele. Według analizy Boeinga, 94% samolotów we flotach europejskich linii lotniczych w 2030 roku będzie dostarczone po 2011 roku, a samoloty będą bardziej przyjazne dla środowiska i bardziej komfortowe dla podróżnych. 40% samolotów, które będą dostarczone w ciągu najbliższych 20 lat będzie zastępować samoloty obecnie eksploatowane.

Branża samolotowa ma obecnie zamówienia na przeszło 2 tysiące samolotów szerokokadłubowych, co dowodzi, jak silny jest ten segment rynku. Stały wzrost ilości długodystansowych połączeń lotniczych będzie napędzać na nowych rynkach popyt na nowe samoloty szerokokadłubowe, które w latach 2011 – 2030 będą stanowić 19% wszystkich nowych samolotów w Europie (1400 dostaw). Liberalizacja i segmentacja rynków oraz nowe długodystansowe samoloty średniego rozmiaru, takie jak 787 Dreamliner, 777-200LR (long range) i 777-300ER (extended range), będą zaspokajać zapotrzebowanie na samoloty średniego rozmiaru, ale z dwoma przejściami w kabinie pasażerskiej. Chociaż oczekiwania pasażerów - większa częstotliwość lotów i całodobowa obsługa są spełniane, to niestabilne i rosnące ceny paliwa stanowią ogromne wyzwanie dla branży.

Prognozy dla flot Cargo: 2011 do 2030 r.
Boeing przewiduje że światowa flota samolotów cargo powiększy się z 1,760 do 3,500 sztuk. Wśród nowych samolotów będzie 970 najnowszych modeli (o wartości rynkowej 250 miliardów USD) i 1,990 samolotów pasażerskich przerobionych na modele cargo. Największe (ponad 80 ton ładowności) samoloty cargo będą stanowić 690 ze wszystkich nowo-zbudowanych samolotów. Średnich samolotów cargo (40-80 ton ładowności) będzie w sumie 280. Nie będzie zapotrzebowania na nowe samoloty standardowe (poniżej 45 ton). Powstanie jednak 1,240 samolotów cargo zmodernizowanych na podstawie samolotów pasażerskich. W ciągu najbliższych 20 lat, ruch powietrzny cargo będzie rósł o około 5,6 % rocznie.

Pięć dekad raportu Boeing CMO
Od początku ery samolotów odrzutowych, Boeing przygotowuje długoterminowe prognozy rynkowe. Tegoroczna edycja raportu CMO otwiera piąta dekadę raportów, które firma zaczęła publikować 47 lat temu. Jest to najstarszy całościowy raport na temat rynku lotniczego, uważany za najbardziej szanowany i obszerny w branży.

Cały raport, oraz interaktywną bazę danych zawierającą prognozowane liczby, można pobrać pod adresem www.boeing.com/cmo.
 
Mateusz Litewski

Inne wiadomosci z lotniska Gdańsk Airport
Komentarze
Dodaj do
Skomentuj wiadomość:

Wyszukiwanie lotów




  • Nowe zdjecia
  • Najpopularniejsze

Ostatnio dodane filmy